Mellansnack

En lite ovanlig onsdag.Dagen började som vanligt med Lars Åkes lektion.Vi fortsatte rita bokstäver på datorn och jag blev nästan klar med mina,sista lektionen dock.Efter det hade vi idrott och vi badade.Vet inte riktigt hur mycket vi simmade sammanlagt men det kändes i benen efteråt,riktigt härligt.På Buggis lektion gjorde vi klart våra enkäter och gick till Ulrica som skulle ta med de en klass hon skulle ha lite senare.

Klockan ett gick vi till aulan för att lyssna på Daniel Boyacioglu.Hade kollat lite på några videor med honom på youtube innan.Han var verkligen en speciell man.Svårt att veta vad som var poesi och vad som var på riktigt men bra,det var han.Det gick lite snabbt när han pratade menmen.Han läste lite ur sina böcker och pratade lite fritt.
Efter en liten paus på tio minuter fick vi skriva dikter själva och när vi var klara skulle vi skicka in dem.Man fick ett litet kort från Parlino som man skulle stoppa in i mobilen.På kortet finns det så att man kan skicka 2500 sms.
Skulle nog kunna se honom igen fast jag vill nog läsa lite ur hans böcker först och ínte se honom med sina sponsorer.De som hade gjort den bästa dikten fick några/en av hans böcker.

Den lilla "turnen" de var ute på kallades Poetry grand slam eller något sånt.

"tror ni på fullaste allvar att jag identifierar mig med Strindberg
en tönt som inte kunde hantera en fru och ta hand om sina barn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0