Problems,.

Klara tyckte att jag skulle ringa och prata med Anton i P3 om mina problem,och det är verkligen problem.

När man hälsar på olika folk vet jag inte riktigt vad jag ska säga.
Hej är en vanlig och bra fras att säga.
Tja låter mer tufft och lite så,sånt man kanske inte säger till kompisar man känt länge och såt nära.
Tjena är en fras som jag mer förknippar med lite äldre folk.
Hejsan låter lite mesigt men är ändå rätt okej.

Alltså.Om någon börjar med att säga tja känns det bara töntigt att säga hej tillbaka,alltså är tja tillbaka ett bra alternativ.
Hejhej brukar jag säga väldigt ofta,kanske för att ge en liten extrapush så att personen hör?nej,jag vet inte riktigt.
Om någon säger hej och man säger tja tillbaka låter det som att man bara vill vara tuff,så hej tillbaka är det bästa där.
Och om någon säger tjena går det bra med att både säga hej och tja tillbaka.
Hejsan är så sällan någon brukar använda men hej går bra att säga tillbaka.


Kommentarer
Postat av: tobias

haha stora problem det där ;)

2007-12-14 @ 23:01:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0