-"Hej och välkommen till Hollywood"

För att göra en lång historia kort.En vecka till har förflutit och det har gått segt men ändå rätt snabbt.

Igår hade vi två lektioner,Individuellt val som är historia,för mig.Kurtgurts lektion med Sj.Vi redovisade vårt arbete och jag kände nästan direkt att hela alltihopa har bara varit så jäkla onödigt.Man har inte lärt sig så mycket och vem bryr sig...Nu ska vi "finkamma" arbetet men jag fattar inte vad vi ska göra sen?Hmpf.

Efter Kurtans lektion stack vi till Strandgården där två mammor väntade,en av de var min.Vi (sju av tjejerna i klassen) blev skjutsade till Matilda för att spela in vår skräckfilm.När vi kom dit åt vi minibaugetter och pratade.Mycket prat men lite verkstad blev det. Efter maten blev Clara sminkad som Twiggy och vi andra tog kort på allt och alla. De spelade in två-tre scener och Emmas pappa kom med pizza,mumma.Där satt vi också och pratade länge men tillslut insåg vi att det var dags för mig och Turre att göra vår make-over till Tanter. Började med att locka håret och göra ringar under ögonen,sen blev det gråsprej och vanlig hårsprej.Man riktigt såg fettfläckarna i gråa håret..Vi filmade vår scen som inte var så lång och väntade.När alla scener som ska vara med i filmen var klara,så filmade vi lite extramaterial.Bland annat så shakade vi loss framför Matildas vägg.Det blev väldig varmt och jag fick andöd och mådde illa efteråt.Men kul var det verkligen!

Alla andra fick skjuts tillbaka vid klockan sex ungefär men jag stannade för att kolla på Idol-finalen. Claras pappa hittade inte och det tog ett tag innan de kunde åka tillbaka. Hos Matilda kollade vi på American Pie tills vi blev trötta. Då bakade vi en tigerkaka med lite halvbränt smör. Hann börja kolla lite på Scary Movie 2 innan idol började.Matildas mamma hade med sig chips,julmust och godis från stan så vi satt och åt en del.
När finalisterna hade sjungit alla tre låtar så skulle Matilda till Jonas så jag fick skjuts in till stan,mycket bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0